VERANDERBEGELEIDING

veranderingen laten ontstaan –

+31 (0)30 691 3321

Een betere organisatie door te luisteren naar je medewerkers

WE ZIJN ERVAREN VRAGENSTELLERS, DIALOOGMAKERS, VERBINDERS EN IN-GANG-ZETTERS

Medewerkers die geen eigenaarschap tonen, afspraken niet nakomen en elkaar niet aanspreken. Telkens dezelfde mensen die tijdens overleg iets zeggen terwijl de rest zwijgt.

Dit zijn uitspraken die we vaak horen van leidinggevenden en MT-leden.

Ze balen ervan dat zij ‘zelf heel druk zijn met van alles en nog wat terwijl hun medewerkers afwachtend zijn, veel te weinig initiatieven nemen, klagen en zelf niet met oplossingen komen’.

Workshops, trainingen en heidagen achter de rug?

Veel leidinggevenden hebben met hun team al de nodige workshops en heidagen achter de rug waarin geprobeerd werd om tot verbeteringen en oplossingen te komen.

“En die hebben ook zeker effect gehad” horen we vaak.

We horen echter ook dat de problemen meestal weer terugkomen. Mensen vervallen weer in het oude gedrag en er verandert eigenlijk niks.

Niet zelden ontstaat er ontevredenheid of zelfs chagrijn over de bijeenkomst die niet heeft geholpen, over de workshop waar men niks aan had, dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.

En dan is men helaas weer terug bij af. De verandering was tijdelijk en niet blijvend.

veranderbegeleiding: eerst oorzaken achterhalen en dan pas oplossen

Je bent echt niet de enige die aan het worstelen is met dit ‘gedoe’.

En … je bent zeker niet de enige die probeert om met workshops of bijeenkomsten daar oplossingen voor te vinden.

Alleen … daarmee ben jij waarschijnlijk degene die heel erg hard aan het werk is…. Jij bedenkt, jij neemt initiatieven, jij komt met ideeën, jij organiseert teamsessies of jij huurt een teamcoach of adviseur in.

Je wilt geen middelmatige of slechte leidinggevende of HR adviseur zijn. Het is volkomen logisch dat jij aan de slag bent gegaan en manieren hebt bedacht om dat gedoe op te lossen.

Wat helpt dan wel?

Gek genoeg zijn er meestal helemaal geen inspiratiesessies, workshops, cursussen of nieuwe teamafspraken nodig om van dat ‘teamgedoe’ af te komen.

Wat jou en je team wel gaat helpen … is ontdekken wat er nou precies ‘gebeurt’ tussen de mensen op jouw afdeling, tussen jou en jouw medewerkers, tussen jouw afdeling en andere afdelingen bijvoorbeeld.

Wat zeggen en doen mensen telkens opnieuw, zónder dat zij zelf doorhebben? En hoe leidt dat tot het gedoe in het team?

Oorzaken ontdekken i.p.v. oplossingen introduceren

We helpen klanten om de oorzaken van vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld eigenaarschap, samenwerking en/of afspraken nakomen bloot te leggen.

Daarin zijn we gespecialiseerd.

Pas zodra jij, je teamleden of jouw directieteam doorhebben wat de oorzaken zijn van het gedoe kan je werken aan de oplossing ervan.

Zodra jij, je teamleden of leidinggevenden doorhebben wat de oorzaken zijn van het gedoe … kan je werken aan de oplossing ervan.

Ik wil meer weten!

We vertellen graag meer over manieren die jou en je team helpen om blijvende veranderingen te realiseren.

Als je daarin geïnteresseerd bent, gaan we graag met je in gesprek. Dan zoomen we samen in op je vraagstuk.

Meestal leidt dát overigens al tot nieuwe inzichten.

Scroll naar top