Exit

Op 18 september zijn we met een groep klanten en geïnteresseerden op bezoek geweest bij een klant van ons: Siza in Arnhem. Siza is een instelling voor gehandicaptenzorg met 3000 cliënten en 3000 medewerkers.

Samen met Siza hebben we 8 maanden lang hard gewerkt aan een geweldige en unieke innovatie op het gebied van client- en medewerkersonderzoek. In de kern richten beide instrumenten zich primair via dialoog op de ontwikkeling van cliënten én medewerkers. En dat gebeurt niet-anoniem, het hele jaar door.

Je kunt je voorstellen dat een dergelijke innovatie meer is dan een tool, meer dan een instrumentele top-down geïnitieerde aanpak. Klopt. Het is veel meer! Deze bottom-up manier van werken raakt de hele organisatie.

We hebben Siza gevraagd om te vertellen welke overtuigingen en visie ten grondslag liggen aan deze geweldige aanpak. En vanzelfsprekend stond de dialoog tijdens ons bezoek centraal. Er zijn heel veel vragen gesteld aan de aanwezige Siza professionals die direct betrokken zijn bij de toepassing van de instrumenten.

Een paar reacties van deelnemers achteraf

  • Monique: “Hartelijk dank voor het organiseren van deze ochtend. Het was leuk om weer eens andere mensen te spreken, maar vooral het verhaal van Siza sprak me erg aan. Het feit dat zij betekenisvolle gesprekken met cliënten en medewerkers integreren in hun bedrijfsvoering, spreekt me erg aan. Dit is tevens een onderwerp van gesprek binnen onze organisatie en het bezoek aan Siza heeft mij niet alleen in gedachten en mogelijkheden voor de organisatie een stap verder gebracht. Verder was de organisatie ook uitstekend. Heerlijke lunch, aangename mensen.”
  • Geert: “De bijeenkomst heeft mij veel inspiratie opgeleverd. Ben enthousiast over de aanpak en geloof hier in.”
  • Leonie: “Naar aanleiding van afgelopen donderdag vraag ik me vooral af hoe het toch mogelijk is dat we dit soort ‘innovaties’ nodig hebben om een ‘betekenisvol’ gesprek met cliënten en medewerkers te kunnen hebben……”
  • Fouzia: “Vond het een goede bijeenkomst om zo de verhalen van anderen te horen hoe zij hiermee omgaan. Ook realistisch waarbij de zaken benoemd werden die nog niet liepen of de valkuilen die er nog zijn!”
  • Nelleke: ” -Moeten- zeggen we niet meer. Als ik iemand, of mezelf dit nu hoor zeggen denk ik – hier gaan we even op door, moeten is niet intrinsiek. Praten -> betekenisvolle gesprekken-> betrokken -> actie | Tevredenheid -> betrokkenheid -> participatie | Plezier, van betekenis zijn en groei in persoonlijke kracht.”

Met heel, heeeeeel veel dank aan de geweldige mensen van Siza (Juliette, Roelanda, Muriel, Nicole en Jan Willem)!

Wil je meer weten of heb je een vraag? Laat het ons hieronder weten.

Wil je alle velden invullen?



Close
Go top