Exit

Hieronder kun je lezen over wat ons bezighoudt, waar we aan werken, waar we warm voor lopen en wat we in ons werk zoal tegen komen. Voel je vrij om te reageren op de artikelen en laat ons vooral ook jouw ideeën weten!

Geen reden voor paniek

Onvoldoende of tegenstrijdige informatievoorziening kan medewerkers binnen organisaties tot wanhoop brengen. Zeker in onzekere tijden is het belangrijk dat medewerkers goed geïnformeerd worden over wat er speelt. Een komische illustratie van wat er gebeurt als je tegenstrijdige informatie krijgt aangeboden vind je in het filmpje hieronder. Zeker het stukje over: “there is absolutely no cause […]

Lees meer Like!13

Klanten kiezen ‘waarom’ i.p.v. ‘wat’

Simon Sinek legt uit dat klanten in de eerste plaats kiezen voor jouw ‘waarom’ en niet voor jouw ‘wat’. Iets minder kryptisch: klanten kiezen vooral voor jouw overtuigingen en waar jij voor staat.

Lees meer Like!12

Hoe belangrijk concrete doelen zijn

Dat bedrijfsdoelen belangrijk zijn, weet iedereen natuurlijk. Maar hoe maak je nou aanschouwelijk wat duidelijke doelen en ambities kunnen opleveren? Of andersom: wat gebeurt er als gemotiveerde medewerkers onvoldoende duidelijke doelen hebben meegekregen? Nou dat ziet er uit als de “100 yards for people with no sense of direction”.

Lees meer Like!11

Medewerkers die geen initiatieven nemen

(Video) Het komt regelmatig voor dat we een manager horen verzuchten “dat medewerkers geen initiatieven nemen”. Stel je voor dat de volgende theorie een zekere waarheid in zich heeft: medewerkers gedragen zich op een manier die past bij de manier van leidinggeven. En stel je nou eens een bedrijf voor waar medewerkers geen initiatieven nemen. […]

Lees meer Like!28

Diversiteit op de werkvloer

Uit onderzoek (Hewitt Associates, 2009) blijkt dat bedrijven met een gemêleerd MT beter functioneren. Zij laten meer diversiteit in gedrag zien, waardoor de managers op betere ideeën komen, sneller problemen op kunnen lossen en efficiënter kunnen werken. Door de diversiteit in te zetten als middel waardoor mensen elkaar kunnen aanvullen, biedt dit grote voordelen. Zo […]

Lees meer Like!1

Wat is een normaal verloop percentage?

Welk verloop percentage mag als normaal worden beschouwd? Personeelsverloop is niet per definitie schadelijk. Als niet-presterende medewerkers uw organisatie verlaten, dan is dat niet schadelijk. Dit type verloop noemen we ook wel: functioneel verloop. Anders wordt het als echte talenten uw bedrijf verlaten. Hierdoor kunt uw orders en klanten mislopen. Hierdoor kan een laag verloop […]

Lees meer Like!11

Over motivatie: de bonus motiveert niet

(Video) Daniel Pink ontkracht een mythe. De mythe dat bonussen er voor zorgen dat medewerkers beter zullen gaan presteren. Hij baseert zich op wetenschappelijke onderzoek.

Lees meer Like!12

Percentage personeelsverloop berekenen

Personeelsverloop berekenen? Als je het personeelsverloop over een bepaalde periode wilt berekenen, tel je het aantal medewerkers aan het begin van die periode en aan het einde van die periode bij elkaar op en die deel je door twee. De resultante is het gemiddelde aantal medewerkers in die periode. Vervolgens deel je het aantal vertrekkers in […]

Lees meer Like!4

Vraag me niet waarom!

‘’The uncreative mind can spot wrong answers, but it takes a very creative mind to spot wrong questions.” (Sir Antony Rupert Jay, Engels schrijver) De onderzoeksrapportage is klaar. De bespreking van de resultaten met de afdeling staat gepland. Het doel van deze bespreking is om tot inzichten te komen die de basis gaan vormen voor […]

Lees meer Like!0

Gijzelaars en overlopers. Ken uw klant!

Zijn jouw klanten tevreden en ook loyaal? Zijn het overlopers? Of kunnen zij geen kant uit? Klanten zijn onder te verdelen in verschillende categorieën. De meest voor de hand liggende: tevreden en ontevreden klanten. Maar wat dacht je van de volgende vier klanttypen: de gijzelaars, de loyalen, de overlopers en de huurlingen? – De loyalen […]

Lees meer Like!0

Niet iedereen zoekt ontwikkeling

In managementboeken lijkt het veelal te gaan over de ideale werknemer die zich graag wil ontwikkelen en mooie realistische ideeen heeft over waar hij of zij naartoe wil groeien. Maar niet alle medewerkers zijn hetzelfde en niet alle werknemers hebben die ambitie om even sterk verder te groeien. Grofweg zijn werknemers in te delen in […]

Lees meer Like!3

Ongeschreven regels op het werk

Helpen medewerkers elkaar op het werk of is het ieder voor zich? Wordt er openlijk gesproken over fouten of merk je er niks van? vanzelfsprekendheden en ongeschreven regels. Cameron en Quinn onderscheiden vier bedrijfsculturen: de familiecultuur, de adhocratie cultuur, de hiërarchiecultuur en de marktcultuur. De familiecultuur.  Een zeer vriendelijke werkomgeving waar mensen veel met elkaar gemeen […]

Lees meer Like!0

Maak jij tijd voor je toppers?

Het is niet onverstandig om je bewust te zijn wat voor type medewerkers jij in je team hebt. Zeker als er echt gepresteerd moet worden, als de deadlines erg krap zijn en er extra creativiteit en initiatief gevraagd wordt. Bij economische tegenwind is het cruciaal om te weten in welke medewerkers je de meeste tijd zou moeten […]

Lees meer Like!0

Waarom zijn uw klanten eigenlijk loyaal?

Veel bedrijven hebben trouwe klanten. Echter, de reden voor het terugkeren is niet voor elke klant hetzelfde. Zo zijn er klanten die weliswaar niet erg tevreden zijn over hun leverancier maar die bij gebrek aan beter toch trouw blijven. Klanten kunnen echter ook loyaal zijn omdat zij meer dan tevreden zijn over hun leverancier. De […]

Lees meer Like!0

Soorten klantbinding

Onderzoekers zijn het eens over het feit dat klantbinding een rationele en een emotionele component kent. Klanten die rationeel aan u gebonden zijn, waarderen de tastbare zaken van uw producten of diensten. Zij weten u te vinden, kennen de productspecificaties goed en zijn bijvoorbeeld uit op de beste prijs. Emotionele klantenbinding daarentegen houdt in dat […]

Lees meer Like!0

Weet je nog? Loyale klanten!

Als verkopen moeilijk wordt en klanten minder geld besteden, hoopt iedere verkoper dat zijn klanten tevreden zijn. Maar wat is nu precies een loyale klant? En is een tevreden klant automatisch een loyale klant? Een loyale klant is een klant die niet alleen tevreden is over uw bedrijf, een loyale klant komt terug. Loyale klanten […]

Lees meer Like!0
Close
Go top